October 21, 2008

RUMAH TERBUKA EID-FITRI DUN BATANG KALI

Bukit Sentosa, 19 Oktober – Lebih kurang 42 kanak-kanak miskin terpilih dari kawasan Dun Batang Kali hari ini diraikan pada Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Pusat Khidmat Masyarakat DUN Batang Kali, Hulu Selangor. .
Majlis yang diadakan di Dataran Bukit Sentosa, Bandar Bukit Sentosa turut dimeriahkan dengan kehadiran Ahli- ahli Majlis Daerah, Mohd Nashruddin Abdul Aziz memerangkap Ketua Bahagian PKR Hulu Selangor dan Timbalannya, Kasim Yakub dan ketua-ketua kampung di sekitar Daerah Hulu Selangor sendiri. Mohd Nashruddin menyerahkan hamper serta sumbangan duit raya kepada kanak-kanak tersebut.
Kanak-kanak miskin tersebut datang dari Rumah KesayanganKu di Bukit Beruntung dan Kelas Mengaji AlQuran di Seroja, Bukit Sentosa.
Jamuan yang bermula dari 3 ptg berakhir kira-kira jam 6ptg turut dihiburkan oleh kumpulan musik The Shaz dari Emkay, dan kumpulan tarian kaum Cina dari Bukit Sentosa. Kedatangan hampir 2000 orang berbilang bangsa ke jamuan rumah terbuka tersebut amat simbolik di keadaan siraturahim sesama kaum semakin kendor.

No comments: