November 03, 2009

Pakatan Rakyat harus bersedia mengambilaleh kerajaan selepas PRU13..

Bagaimanapun intergriti kerajaan akan di persoalkan oleh orang ramai apabila pendakwaan terpilih sebegini dan di lihat kecil-kecilan untuk mengabui mata masyarakat.Bagaimana pula dengan bekas menteri besar Selangor,Pahang, Terengganu, Kedah dan banyak lagi kes yang melibatkan lingkupnya hasil negara dan hak rakyat. Byk lagi kes yg besar2 PKZB dll.. tidak diambil tindakan.
Inilah yang di persoalkan oleh rakyat dan peringatan pada pilihanraya 2008 kepada kerajaan Bn itu memang berlaku,bukan kerana apa yang Pakatan lakukan sekarang ini tidak baik , tetapi oleh kerana kelemahan kerajaan Bn,Umno yang masih mengamalkan cara lama mendekati anak muda sebagai sebahagian zaman kini untuk menggantikan pemimpin mereka masa depan.
Umum mengetahui anak muda mindanya lebih terbuka, bebas dan juga agresif, maka kerana itu cara sekarang ini, Umno masih di belakang. Umno umpama kereta buruk, nak berubah pun susah, yang ada cuma pemimpin atasan, yang bawah dah lari, peringkat daerah, projek dah tak dapat, semua kontraktor tukar baju dan berubah ke Pakatan Rakyat. Pembaharuan sedang berjalan sesuai dengan sebuah parti yang sedang maju membangun.
Pelan pengambilan kuasa selepas PRU13 harus di buat sebagaimana saranan Dk Husam Musa.. Pakatan Rakyat harus bersedia dari sekarang. 
Jangan pula ADUN PR membuat kesilapan yang telah Bn/Umno lakukan...jika tidak rakyat tidak akan berpatah balik..

sumber WRLR/mediarakyat

No comments: