April 16, 2013

CALON WANITA PRU13 UNTUK NEGERI SELANGOR MEMENUHI 30 PERSEN KUOTA ~ ZURAIDA

Keyakinan ini adalah berdasarkan culaan dan kaji selidik yang dijalankan baru-baru ini.
PETALING JAYA: PKR optimis dapat meraih kemenangan pada kesemua 11 kerusi Parlimen dan 19 dari sejumlah 21 kerusi Dewan  Undangan Negeri (DUN) yang dipertandingkan di negeri Selangor pada Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU13).
Ketua Wanita dan Timbalan Pengerusi PKR Selangor Zuraida Kamaruddin berkata, keyakinan ini adalah berdasarkan culaan dan kaji  selidik yang dijalankan baru-baru ini.
‘Sementara dua lagi kerusi DUN sedang dalam pemantauan dan menunjukkan perkembangan yang baik.
“Ini permulaan yang baik untuk kempen mempertahankan Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor, agar dasar-dasar pro rakyat boleh  diteruskan untuk satu penggal lagi,” katanya dalam satu kenyataan media semalam.
Zuraida yang juga penyandang kerusi Parlimen Ampang berkata, barisan calon yang diketengahkan menampilkan gabungan profesional  berbilang kaum yang komited kepada perjuangan melahirkan sebuah negara dan masyarakat Malaysia yang adil dan progresif.
PKR Selangor katanya, telah memenuhi sasaran 30% calon wanita bagi kerusi-kerusi DUN di negeri ini dengan menampilkan tujuh calon  wanita dari 21 kerusi yang ditandingi PKR.
“Kesemua calon wanita ini, termasuklah dua muka baru, Tengku Maraziah Tengku Sulaiman dan Dr Daroyah Alwi adalah calon terbaik  yang saya yakin akan memenangi ketujuh-tujuh kerusi yang ditandingi.
“Dengan pengisytiharan calon-calon PKR bagi kerusi-kerusi Parlimen dan DUN Selangor maka tahap persiapan PKR Selangor telah pun  mencecah 95% untuk menghadapi PRU13.
“Kesemua persiapan lain seperti logistik, gerak kerja penerangan, kempen setempat dan manifesto Pakatan Rakyat Selangor telah pun  siap sepenuhnya,” tambah beliau.

No comments: