April 25, 2013

UNID PR, SELANGKAH KE PUTRAJAYA, KEKALKAN SELANGOR !!! BIODATA CALON WANITA PKR DUN KUANG, SELANGOR ~ TENKU MARAZIYAH TENKU SULAIMAN ~ CALON WANITA BERWIBAWA, U


Riuhrendah bila dengar ucapan Calon Dun Kuang, YM Tengku Maraziyah Tengku Sulaiman ni..... semalam di Bandar Tasik Puteri..24 April 2012....


Assalamualaikum dan Salam Perjuangan buat sahabat-sahabat dan pengundi-pengundi di Dun Kuang. Disini saya kongsikan sedikit-sebanyak biodata dan latar belakang saya:

Nama : Tengku Maraziyah binti Tengku Sulaiman
Tarikh Lahir : 5 Jan 1962
Negeri Lahir : Negeri Sembilan
Kelulusan : Diploma dari Inst Teknologi MARA dalam bidang Sains Kesetiausahaan
Berkahwin & mempunyai 3 orang anak

Dibidang politik, saya merupakan antara yang terawal menyertai Parti Keadilan Nasional sejak ianya ditubuhkan pada tahun 1998 lagi sebagai reformis sehinggalah ianya ditukar kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR). Selama lebih 14 tahun di dalam perjuangan 'rakyat' ini, saya bermula dari peringkat bawah sehinggalah diberi kepercayaan menyandang beberapa jawatan penting didalam parti seperti berikut:

- Bendahari Wanita Selangor
- Naib Ketua Wanita Selangor
- Ketua Wanita Bahagian Selayang (2 penggal)
- Naib Ketua Bahagian Selayang
- Bendahari Negeri Selangor
- Timbalan Bendahari Agung Pusat

Selain di bidang politik, kerjaya saya dibidang pentadbiran bermula sejak 1982 lagi. Saya mempunyai pengalaman bekerja di beberapa syarikat multinational dan korporat dari jawatan setiausaha ke Pengurus Pejabat sehinggalah ke jawatan Pengarah Eksekutif sebelum berkhidmat di Pejabat Menteri Besar Selangor. Berikut merupakan butiran terperinci:

1982 - Setiausaha di Richardson Vicks Sdn Bhd (multinational pharmaceutical company)
1987 - Setiausaha di Daya Urus Sdn Bhd
1990 - Pengurus Pejabat di Currie & Brown (Malaysia) Sdn Bhd (UK based Quantity surveying co.)
2004 - Executive Director Aspek Kuasa Sdn Bhd
2009 - Pegawai Tugas-Tugas Khas kepada YAB Tan Sri Khalid Ibrahim MB Selangor, merangkap Pengurus Pejabat Menteri Besar Selangor (Pemerbadanan)


Sedikit-sebanyak khidmat dan pengalaman saya didalam pentadbiran dan di arena politik ini, saya dengan rasa rendah diri menyeru rakyat di Dun Kuang untuk bersama saya dan Pakatan Rakyat dalam meneruskan perjuangan ini. Moga Allah redha.

Sekian, salam perjuangan!


Tengku Maraziyah bt Tengku Sulaiman
Calon PKR N13 DUN Kuang

No comments: