June 20, 2008

Mood baru ::::: Rakyat mahukan Pakatan Rakyat memerintah Malaysia

(Jerneh)
Saya memang terharu dengan usaha dan komitmen Datuk Seri. Saya juga sangat marah dengan perbuatan keji Mahathir pada Datuk Seri yang secara tak langsung telah melambatkan proses pemodenan Malaysia selama 10 tahun (sejak 1998).
Kerana Mahathir, nampak sangat negara kita semakin hancur. Baru petang ini saya bersiar-siar di Taman Dato’ Senu (kawasan Tian Chua). Saya amat terkejut melihat hampir kesemua rumah-rumah di situ terdapat beberapa kereta tersadai di setiap rumah. Apa nak jadi ni? Waktu itu pukul 4 petang. Awalnya mereka balik rumah? Apakah 19 Jun 2008 cuti umum?
Inilah rasanya kesan kenaikan minyak. Ekonomi kita mungkin bakal lumpuh jika tiada satu gelombang Pakatan Rakyat dalam politik Malaysia. Teruskan berjuang Datuk Seri. Jangan lupa rakyat dan agama kita.
(Noktah Hitam)
Hopefully DSAI will drive Malaysia forward faster and produce more globally competent entrepreneurs over the next coming years.
What every you do DSAI, please watch your back. We dont want you to trickle again. Be STRONG!

(SHaH)
Absolutely! No one could argue that he have being the hardest working politician in Malaysia, today. And the rakyat is looking forward for Anwar to move to Putrajaya soon.

(Jahil)
Chameleon means you say different things to different people,” he told Bloomberg recently. “My message is consistent; the examples must be different to cater to the audience. I go to the urban area, I quote Shakespeare; I go to the village, I quote the Quran; you quote Confucius to the Chinese; to the Hindus, I quote the Ramayana.”
Saya amat suka line ini. Ini sah menunjukkan Anwar memang seorang individu yang berkaliber, dan bisa menyelami jiwa pendengar mengikut keadaan. Tak semua insan dilahirkan dengan bakat begitu. Kalau betul mesejnya konsisten, bagus lah ada kesinambungan. Tapi istilah berkaliber dalam hal ini juga melibatkan bakat untuk “psycho” orang untuk menerima mesej kita. Itu mungkin sesuatu yang berbahaya dan boleh membingungkan orang ramai.
Mungkin perihal “chameleon” itu boleh juga diguna pakai dalam aspek DSAI mudah berubah mengikut keadaan (dalam hal ini, pemikiran dan pendirian sekarang dan 5 atau 10 dahulu. Adakah itu juga konsisiten?


(Satay)
DATO SERI ANWAR IBRAHIM. He is a genius with the good character,a charming and hardworking leader ever,with his intelligent and sense of humour,he has made the untrustworthy very very fear. Dato Seri, the best leader who will last forever,with him all the sins will never revealed together,without him the evil racial plot will never disappear.the pavement for children will be clearer and brighter.


(Harapan Baru)
Saya tidak mengharap sangat anda dapat menubuh kerajaan 16 September ini. Berjaya atau tidak kita tetap bersama anda. Kita tidak meninggal anda walaupun tidak mencapai hasrat 16 September ini. Apa yang penting ialah anda mempastikan gendang perang itu terus berbunyi dan perjuangan itu mempunyai justifikasi dan tuntutan moral.


SU: Harapan baru rakyat semua...malam ni turun Stadium Shah Alam.....

No comments: