March 19, 2009

MBI robohkan plak, MBSA pula bila?

Oleh: http://huzaifahsview.blogspot.com/
Sungguh! Ini bukan isu membalas dendam…tapi ketegasan. Cukuplah asyik kita anak-beranak ditibai oleh Umno, sedang anak-anak mereka bebas tanpa sedikit pun dicubit pahanya.
Cuba anda fikir, semasa PR mengambil alih Selangor daripada Umno dahulu, macam-macam cerita terbongkar. Antaranya, isu Bangunan Umno Bahagian di Shah Alam yang TERTUNGGAK Cukai Pintu sehinga mencecah sejuta ringgit.
Kes itu khabarnya, cuba diselesaikan oleh Umno dengan meminta diskaun dan ansuran. Namun, hingga kini…rakyat Selangor tak dengar cerita apa sudah jadi sebenarnya?
Mula-mula dahulu, Exco Ronnie Liu adalah memberikan amaran akan menyita bangunan tersebut. Amaran tu okaylah, tapi jika sampai sekarang tidak settle juga…hai…takkan lah nak dibiarkan sahaja kot!
Itu di Selangor….di Penang pun ada cerita juge. Sama sahaja rupanya perangai hudoh Umno ni di mana-mana sahaja. Khabarnya, beberapa bangunan milik Umno bahagian dan cawangan di Pulau Pinang didakwa gagal menjelaskan tunggakan cukai pintu berjumlah ratusan ribu.
Antaranya Bangunan Umno Bahagian Permatang Pauh dengan tunggakan RM25,548 sejak tujuh setengah tahun lalu, Umno Cawangan Pekan Darat, Kepala Batas berjumlah RM1,582 (tujuh tahun). Umno Cawangan Teluk Air Tawar di Butterworth sebanyak RM228 (10 tahun), Umno Bahagian Bagan sebanyak RM209,135.45 (10 tahun setengah) dan Sekretariat Kelab Umno di Permatang Pauh sebanyak RM64 (setahun)….
Mak oiii…banyaknya hutang parti reput Umno nih!
Saya juga dikhabarkan, bahawa bangunan ibu pejabat Umno di KL (PWTC) pun entah-entah banyak tak berbayo segala cukainya…
Jadi, jika di Perak yang masih tak sahih siapa pemerintahnya pun puak-puak umno ni boleh berlagak….maka takkanlah kerajaan PR di negeri-negeri lain nak tengak sahaja.
Saya teringin juga nak tengak MBSA kunci Bangunan Umno Shah Alam dan rampas perabot dari pejabat tu. Jika tidak, kita mungkin boleh hadiahkan sebatang penyapu kepada Datuk Bandar MBSA…okay tak?

No comments: