February 05, 2009

Sirul: I am the scapegoat

Malaysiakini Feb 4, 2009
Murder accused Sirul Azhar Umar, 37, told the Shah Alam High Court today that he had been made a scapegoat in the murder of Mongolian Altantuya Shaariibuu.
Making his statement from the dock, Sirul said that he was made a victim in order to protect the police.
He read out a 15-page statement, often punctuated by tears, as he defended himself.
He also said that during the prosecution stage of the case, he saw a witness from the police lying to implicate him.
Sirul is the second accused in Altantuya’s murder trial. The first accused chief inspector Azilah Hadri took the witness stand in January.
In his testimony, Azilah provided alibi on his whereabouts at the time Altantuya was killed. He also said Sirul was the last person with Altantuya on the night she was killed.
Azilah and Sirul are jointly charged with murdering Altantuya, 28, at a location between Lot 12843 and Lot 16735 in Mukim Bukit Raja, Selangor between 10am on Oct 19, 2006 and 1am the following day.
by Anwar Ibrahim

Saya sekadar dikambing hitam, kata Sirul

Tertuduh kedua kes pembunuhan wanita Mongolia Altantuya Shaariibuu memberitahu Mahkamah Tinggi Shah Alam bahawa dia adalah sekadar “kambing hitam yang harus dikorbankan” untuk melindungi rancangan dan niat mereka yang tidak berada dalam mahkamah ini untuk menghadapi pertuduhan.
“Saya tidak mempunyai sebarang sebab untuk mencederakan apatah lagi mengambil nyawa mangsa dengan begitu kejam,” kata Koperal Sirul Azhar Umar dengan nada suara yang sebak ketika memberi keterangan membela diri.
Sirul Azhar, 37, dari Unit Tindakan Khas Bukit Aman, turut menyentap perasaan mereka yang berada dalam mahkamah dengan merayu agar tidak dijatuhkan hukuman mati, lapor Bernama
“Saya merayu kepada mahkamah yang kini berada di dalam kedudukan dan mempunyai kuasa untuk menentukan hidup dan mati saya, agar tidak menghukum saya sekaligus menyempurnakan perencanaan mereka terhadap saya,” katanya sambil dilihat mengesat linangan air mata.
Adik perempuan dan abang saudaranya yang turut berada di galeri awam dilihat turut menangis.
by Anwar Ibrahim

No comments: