September 03, 2008
ADUAN: GERAI UPEN BISING DAN MENGGANGGU PENDUDUK
3 Sept Rabu.(12.30tgh)Inilah gerai UPEN yang belum dibuka tetapi telah diadukan kepada Pusat Aduan Awam menyebabkan pegawainya, En Yahya hari ini turun melawat, aduan yg dibuat menerusi laman web, Warkah untuk PM, telah menyebabkan pihak Pusat Khidmat Rakyat, DUN Batang Kali bergegas untuk bersama melihat kedudukan rumah pengadu, diantara lain, pengadu telah menulis, tingkap rumahnya yg terlalu dekat dgn gerai2 tersebut, beliau juga kononnya telah mendapat sokongan 60 prang penduduk kawasan itu menerusi petition (ntah betul ntah tidak), telah tidak dapat tidor mlm disebabkan bunyi bising pelanggan gerai2 tersebut (gerai tak beroperasi pun).
Sdr Nashruddin yg bersama2 dgn Sdr Kasim Yakob, ahli majlis MDHS dan diiringi pegawai MDHS, En Abd Wahab telah bercakap dengan beberapa wakil penduduk dan tuanpunya gerai itu, yang rata2 penduduknya sangat berterimakasih kepada kerajaan dulu yg menyiapkan gerai2 tersebut tetapi tidak dapat beroperasi disebabkan air dari SYABAS masih tidak dapat di salurkan lagi. Gerai2 ini sebenarnya telah dapat meringankan penduduk sekitar Jalan Semarak utk membeli makanan terutamanya di bulan ramadhan ini. Walau bagaimanapun, pihak Pusat Aduan Awam akan mengambil tindakan berjumpa pengadu yg jarang berada dirumah, dan tapak gerai2 UPEN itu sebenarnya adalah bekas "nursery" pengadu itu sendiri...
SU: mohon pengadu tersebut menarik balik aduan yg tak berasas, jika kita tak dapat cepat pergi kepejabat (selalu lambat), takkan kita nak bawak pej itu ke sebelah rumah kita........fikirkan
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment