February 09, 2009

Adun Pakatan boikot angkat sumpah Exco di istana esok!

Johari Jaafar Mon Feb 09, 09
IPOH: 9 Feb (Hrkh) - "Berpandukan kepada reaksi rakyat dalam demonstrasi aman dan tragedi Kuala Kangsar 6 Februari lalu, saya menjangkakan majlis angkat sumpah Exco tersebut kemungkinan akan dipindahkan ke tempat yang lain,"
Seluruh Adun Pakatan Rakyat akan memboikot Majlis Angkat Sumpah Exco Kerajaan Perak yang baru pada 10 Februari ini (esok) di Istana Iskandariah jam 10 pagi.
Demikian dinyatakan Pengerusi Kelab Penyokong (BBC) Kerajaan Pakatan Rakyat, yang juga Adun Titi Serong, Drs. Lhalil Idham Lim di sini sebagai reaksi terhadap surat jemputan yang dihantar kepada semua Adun Pakatan Rakyat.
"Sebelum ini saya menerima seberkas surat jemputan kepada semua Adun Pakatan Rakyat untuk majlis angkat sumpah Exco Perak haram pada 10 Februari," katanya.
Seluruh Adun Pakatan Rakyat sebelum ini tidak mengiktiraf kerajaan baru BN dan menyifatkannya sebuah kerajaan "Berpandukan kepada reaksi rakyat dalam demonstrasi aman dan tragedi Kuala Kangsar 6 Februari lalu, saya menjangkakan majlis angkat sumpah Exco tersebut kemungkinan akan dipindahkan ke tempat yang lain," katanya. - azm

No comments: